Mivel régóta vagyok nyelvvizsgabiztos, szeretnék néhány igen elterjedt tévhitet eloszlatni amelyekkel úton-útfélen találkozom. Az apropót az adta, hogy beol.hu-n ma megjelent,hogy ismét bíróság elé áll egy csaló, aki valaki más személyi igazolványával próbált "segíteni" abban,hogy az illető hozzájuthasson hőn áhított nyelvvizsga bizonyítványához.

http://www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/elszaladt-a-nyelvvizsgarol-a-lebukott-csalo-432360#hozzaszolas

 

Miért  fordulnak efféle módszerekhez,  miért vállalják az igen borsos "sikerdíj" kifizetését a becsületes munka és megmérettetés helyett, amit akár sokkal olcsóbban, kockázatmentesen, bűncselekmény elkövetése nélkül megtehetnének?  

Pályám során százakat vizsgáztattam már, és a vizsgák alkalmával az "indulók" kb. 55-75%-a megy át a "felhozataltól" függően. A vizsgázók nincsenek tisztában a saját képességeikkel, és olyan bődületes hibákat követnek el,hogy azt kívánom,bárcsak felvehetnénk a produktumot, és lejátszhatnánk nekik utólag. Az, hogy valaki valamilyen szinten előadja magát egy idegen nyelven dicséretes,és hasznos. DE, az államilag akkreditált vizsgák tartalmának, szintjének, módjának és lebonyolításának az EU  közös referencia-keretének ("KER") kell megfelelniük,és nekünk vizsgáztatóknak szigorú szabályok szerint kötelező pontoznunk. Nyomtatott formában ott van előttünk, hogy milyen hibáért hány pont levonás jár, mi a plusz, mi üti meg a szintet. Egyedül ez a mérvadó. Én a magam részéről egyfajta szentírásnak tekintem a KER (lásd fentebb) előírásait és abszolút segítő módon, pozitívan állok minden egyes hozzám betérő vizsgázóhoz. Arról nem beszélve, hogy a jelen lévő kollégámmal együtt hozzuk meg a döntéseinket . Bízom abban, hogy minden vizsgáztató ezt az utat követi.

Persze, mi is emberek vagyunk, nagyon nehéz objektívnek maradni, amikor valaki már az ötödik alkalommal elkeseredetten próbálkozik, vagy éppen egy középkorú, láthatóan és hallhatóan nem túl tehetséges "versenyző" küzd a diplomájáért, a munkájáért, a mindennapi megélhetéséért amikor eljön vizsgázni. Az ellenpélda a nagy arccal, zsebre tett kézzel érkező kapucnis pólós tini, aki azt gondolja, hogy néhány, a szlengben használt kifejezéssel, amerikásnak tűnő, de hangtanilag rendkívül hibás kiejtéssel ő tuti befutó. Néha jól esne, ha a hozzáállást is értékelhetném, de NEM teszem.

Attól is felforr az agyvizem, amikor a sikertelenséget azzal magyarázzák, hogy a "szemét" vizsgáztató buktat, mert kell a vizsgázó, kell a pénz...Ez egy aljas rágalom! Igen, kell a pénz, de mi vizsgáztatók a töredékét kapjuk meg annak az összegnek, amit a vizsgázó díjként befizet! Mindig vannak új vizsgázók, sokszor már nem győzzük hétvégéinket feláldozni a vizsgáztatás "oltárán" minimális, természetesen kizárólag adózott, számlázott juttatásért! Igenis át lehet menni, ahogyan azt százezerek bizonyíthatják, és az, hogy ha valaki bármilyen okból képtelen ezt megcsinálni, az nem a mi hibánk, és nem jogosítja fel arra, hogy törvényt sértsen! Nálunk is történt nem egy eset, amikor rendőrt kellett hívni a csalók miatt. A "megbízók" között volt már középiskolás, egyetemista, focista, közgazdász, de még Phd. fokozattal rendelkező pszichológus is! El lehet képzelni, hogy mennyire "kellemes" a valódi munkánk mellett még csendőrt is játszani! Másrészről pedig pofátlanság "bérvizsgázó" alkalmazása azokkal szemben, akik tisztességgel, kitartással, szorgalommal, időt és pénzt nem kímélve sikeres, vagy sikertelen vizsgát tesznek. Mindenki tudja jól, hogy a (hírhedt) Rigó utca monopóliuma már régen megszűnt, így az interneten böngészve, feladatlapokat letöltve és megoldva rábukkanhatunk a számunkra legszimpatikusabb, legtesthezállóbb nyelvvizsgára. (Megjegyzem, az Origó vizsgák is korrektek.) A már sikeres vizsgát tett barátaink és ismerőseink is segíthetnek ebben, megoszthatják velünk jó, vagy éppen rossz tapasztalataikat. Érdemes tanári segítséget is kérni!

  Úgy vélem, hogy azt a 150-200 ezer forintot nem a bűnözőknek kellene adni, hanem a saját tanulásunkra fordítani. Ő úgysem mehet el helyettünk angol nyelvű állásinterjúra.

Szerző: catsndogs  2012.03.13. 18:37 346 komment · 1 trackback

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://iaskyouanswer.blog.hu/api/trackback/id/tr184314731

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hegyek vajúdtak, egerek születtek 2012.03.14. 09:19:46

Hogyan csökkentek fél év alatt a kormányzat a nyelvoktatással kapcsolatos grandiózus elképzelései? Sokak számára megkönnyebbülést jelentett elsőre, hogy a kormány előzetes terveivel ellentétben a nemzeti felsőoktatásról szóló törvény mégsem ta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 12:42:19

@68nyara:
"Szerintem magának az egyetemi diplomának kellene garantálnia, hogyha KELL egy adott idegen nyelv az adott szakmához, akkor annak az elvárt szintű tudása megvan. Nem pedig egy külön papírnak, külön pénzért. Innen nézve teljesen mindegy, hogy egyébként könnyen, vagy nehezen tudná e letenni a nyelvvizsgát."

De a szakmai idegen nyelvnek akkor is előfeltétele az általános idegennyelv ismeret. Innentől kezdve olyan óriási különbség nincs aközött, ami van, meg amit mondasz, hiszen eleve a felsőoktatásnál is akkreditáció van, tehát mondjuk elő van írva, hogy pl. mi a minimum, amit egy jogász képzésen tanítani kell, innentől kezdve ha belső lenne a nyelvvizsgáztatás, akkor is központi követelmények lennének.

Óvónőnek angol vagy német is jó lenne, nem az a lényeg, hogy ne lenne elegendő hazai szakirodalom, nyilván ez nem informatika, ahol hetente vannak újdonságok, hanem az, hogy tágítsa a látókörét azzal, hogy olvas más országok pedagógiai módszereiről. A fordítás pedig sosem olyan jó, mint az eredeti.

@rekszem:
Általában én sem veszem észre, általában az ország különböző területéről érkezőknél sem tűnik fel semmi. Ha viszont a vidék szót olyan értelemben használjuk, hogy falu, akkor már van tájszólás.

A budapesti negatív sztereotípiája valószínűleg nem túl sok, vidékre utazó bunkó ember miatt alakult. Nem, a bunkó nem jó szó, inkább pofátlan. De mondom, ennek van némi valóságmagja is, mert tényleg vannak olyan dolgok, amelyek vidéken pofátlanságnak számítanak, Budapesten meg nem. De ennél is bonyolultabb, mert tájegység függő, pl. lehet ami Vas megyében pofátlanság, az Szabolcsban nem az, van ami meg fordítva. Budapest jellemzően megengedőbb a viselkedési formákat nézve.

makacs szennyeződés 2012.03.14. 12:45:45

@Zabalint: "...innentől kezdve ha belső lenne a nyelvvizsgáztatás, akkor is központi követelmények lennének."

akkor miért nincs így?
miért kell ezért az egy "tantárgyért" külön fizetős vizsga?

68nyara 2012.03.14. 12:47:28

@Zabalint: De, van különbség. Egyrészt, ha a szakmai nyelvnek előfeltétele az általános nyelvi tudás, akkor miért utólag kérjük számon?

Másrészt, az elv attól még rossz. Fizetek valamiért külön, egy másik intézménynek (aki(k) meglehetőst jól él(nek) ennek a kényszernek a következtében), egy olyan papírért, amit simán bevihetnénk mint követelményt az egyetemre is.

makacs szennyeződés 2012.03.14. 12:50:19

meg úgy általában: a nyelvvizsga létezése melletti érvek alapján az egyetem többi tárgyából is külső, fizetős vizsgának kéne lennie.

na most képzeljük már el, hogy egy külső anatómia-testület anatómia vizsgákkal szívatná a medikusokat. "mer' az kell." naná, hogy kell. erre van az egyetem.

miben más a nyelvi szívatás?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 12:50:33

@makacs szennyeződés:
"azt az egyszerű dolgot nem fogod fel, hogy nem a nyelvtudással van baja, akinek itt baja van, hanem a különálló nyelvvizsgával."

Ezek szerint továbbra sem érted, amit írok, mert én nem írtam olyat, amiből az jönne le, hogy azt gondolom, itt sokaknak a nyelvtudással van bajuk.

"miért kéne, hogy egy független intézmény igazolja a nyelvtudást, ráadásul mindezt plusz pénzért?
kinek igazolja? minek igazolja? mit helyettesít, aminek a hiánya 5 perc alatt nem derül ki?"

Mert milyen intézmény igazolja a nyelvtudást? Az egyetem? Nem, nem fogom ismét szádba rágni, olvasd el, amit erről írtam, és arról írj véleményt, ha akarsz, ha meg nem akarsz, akkor ne gyere te azzal, hogy én nem tudok olvasni, mert igenis írtam erre indoklást, arról meg nem én tehetek, hogy te nem arra reagálsz, hanem az állításodat ismétled.

"miért nem lehet beépíteni a felsőfokú képzésbe a nyelvi képzést? pl. 1-2 kulcs-tantárgy csakis idegen nyelven lenne hallgatható, vizsgázható."

Ezek szerint ezt sem olvastad el, de leírtam, hogy sok helyen, többek között ahol én is végeztem, ez így is van. Emellett a diplomához kell a nyelvvizsga is.

De figyelj, nem is folytatom, ez majdnem ugyanaz a kommented(nem néztem meg hogy szóról szóra ugyanaz-e, de ugyanazt ismétled), és van amire már harmadszor válaszolok, de láthatóan vagy el sem olvastad, vagy nem értetted meg. Ha kicsit is olvastad volna, amit írok, akkor nem írod ide újra droid módjára az idegen nyelvű szakmai oktatást, hanem esetleg érvelsz mellette, hogy miért nincsen igazam azzal, hogy egyre több helyen amúgy is ez van, nagyon helyesen, az esetleg szerinted mégsincs így. De láthatóan érvelni nem tudsz, csak papagáj módjára ismételgetni ugyanazt, majd a válaszokat el sem olvasva személyeskedni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 12:55:12

@makacs szennyeződés:
Akkor ezek szerint csak azzal a 20 ezer Ft-al van a bajod? Ha mondjuk az lenne, hogy ingyenes lenne, de nem kötődne az egyetemhez, akkor már jó lenne szerinted?

Ahol én tanultam, ott volt saját nyelvvizsgarendszer. Akkor szerinted elég lenne, ha az ingyenes lenne, de általános nyelvvizsgát szintén ingyenesen egy másik egyetem rendszerében, mondjuk BME vagy ELTE(=rigó) is letehetem, vagy az lenne a korrekt, ha csak a saját egyetem rendszere szerint vizsgázhatnék? Ha általános a nyelvvizsga, nem szakmai, akkor miért kellene elvárni, hogy feltétlenül arról az egyetemről legyen, ahol tanulok, hiszen még kreditek is átvihetők máshová, ha meg szakmai, akkor ha PE-MIK-en tanul mérnök-informatikusnak a hallgató, akkor nem mindegy hogy ott, vagy a BME-VIK-en csinálja?

makacs szennyeződés 2012.03.14. 12:56:30

@68nyara: erre jön elő általában az az érv, hogy ezt a nyelvi oktatási költséget szervezték ki az egyetemekről a nyelvvizsgák által. tehát nekik így olcsóbb.

csakhogy úgy tudom, most már az egyetemi, főiskolai oktatóknál is alapfeltétel a tudományágukban az idegennyelvi ismeret, sőt, az előadás-képesség idegen nyelven. vagy nem? akkor miért nem lehet pár fontos tárgyat idegen nyelven oktatni? miért nem lehet ezekből idegen nyelven vizsgázni?

ha az egyetemnek érdeke, hogy jó tudást igazoljon a diplomája, akkor ebbe miért nem tartozik bele a jó nyelvismeret?

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.14. 12:56:35

@élhetetlen:

Ez igaz. De a csaj egyszerűen leblokkolt a helyzetből.

Én pl. a spanyol felsőfokot úgy csináltam szóbelin, hogy a bizottság megkérdezte "Ön rokona-e XY-nak", mire elmondtam, hogy igen. Ezután elbeszélgettünk mindenről, a hivatalos feladatokat elő se vette a bizottság. Egyetlen feladatot se kellett megoldanom.

Tehettek volna így a csajjal. Mikor látják, hogy be van szarva a helyzettől, beszélgetni kezdenek vele, csekkolva a nyelvismeretét. De nem tették.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 13:01:31

@68nyara:
"De, van különbség. Egyrészt, ha a szakmai nyelvnek előfeltétele az általános nyelvi tudás, akkor miért utólag kérjük számon? "

Ez így nem teljesen igaz. Mondom, nálunk úgy volt, hogy voltak Angol I-IV. nulla kredites tárgyak, és volt egy Angol nyelvi záróvizsga. Ha valakinek volt nyelvvizsgája, akkor ezeket helyből beírathatta, nem kellett járnia. Akinek viszont nem volt, annak fel kellett vennie ezeket a tárgyakat, és amíg nem csinálta meg a nyelvi záróvizsgát, addig nem csak nem államvizsgázhatott, hanem az angol nyelvű szakmai tárgyakat sem vehette fel.

Az igaz, hogy ezek után még kellett a nyelvvizsga is ahhoz, hogy diplomát lehessen átvenni, ez mondjuk nem okozhatott nehézséget annak, aki az angol nyelvi záróvizsgát megcsinálta, az egyetem saját nyelvvizsgarendszere sem nagyobb szívás.

Egyébként arról mi a véleményed, hogy inkább bemeneti követelmény legyen a nyelvvizsga. Lehet azóta már megszűnt, de egy ideig az emelt szintű érettségi 60%-tól nyelvvizsgának számított, így ha ez van vagy ezt visszaállítják, akkor fizetni sem kell érte, felkészítő órák meg vannak középiskolában. Anno volt osztálytársam, aki ilyen módon egy fillért sem fizetett a nyelvvizsgáért.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 13:03:19

@dr. birca max:
"Tehettek volna így a csajjal. Mikor látják, hogy be van szarva a helyzettől, beszélgetni kezdenek vele, csekkolva a nyelvismeretét. De nem tették. "

Szerintem a gond ott volt, hogy a bizottságnak volt hiányos a nyelvismerete, és égtek volna mint a Rechstag, ha nem szorítják sarokba a vizsgázót.

élhetetlen 2012.03.14. 13:10:57

Ha nem Te voltál, nem tudod. Egy kicsit off, tudod, a hozzáállás. Három évig dolgoztam egy dán sráccal, programokat írtam, amiknek azt kellett csinálniuk, amit ő gondolt. Én, ha nem értettem pontosan, akár háromszor megkérdeztem, ő pedig tudta, hogy meg kell értenem, akár háromszor elmondta, más szavakkal. Ragyogó munkakapcsolat volt. Szabin voltam, íratott egy programot az egyik kolléganőmmel, (ez volt az utolsó), a kolléganő ugyanis nem volt hajlandó kimondani, azt, hogy nem érti. (A kolléganőm is csak leblokkol?). Írt valamit, amit ő úgy gondolt, hogy talán azt kérték. Ezen nem lehet segíteni.

makacs szennyeződés 2012.03.14. 13:12:28

@Zabalint: hát látod, normálisan leírtam még egyszer, és megint így reagálsz. hidd el, kontraproduktív.

"Mert milyen intézmény igazolja a nyelvtudást? Az egyetem?"

igen.

"Ezek szerint ezt sem olvastad el, de leírtam, hogy sok helyen, többek között ahol én is végeztem, ez így is van. Emellett a diplomához kell a nyelvvizsga is."

miért kell, ha benne van?

"Akkor ezek szerint csak azzal a 20 ezer Ft-al van a bajod?"

nem. ezek szerint nem érted? :)

"Ha mondjuk az lenne, hogy ingyenes lenne, de nem kötődne az egyetemhez, akkor már jó lenne szerinted?"

nem. tényleg nem érted? :D

"...az lenne a korrekt, ha csak a saját egyetem rendszere szerint vizsgázhatnék?"

igen. ezt ugatom. :)

"Ha általános a nyelvvizsga..."

nem értem, miért jobb egy általános nyelvvizsga, mint egy szakmai, ami nyilván feltételez általános alap-nyelvtudást. de végül is lehet, hogy van olyan, aki tud beszélni nyelvhelyesen a nanotechnológiáról, de nem tud venni buszjegyet. szűk réteg lehet. de egyébként igazad van, nem várnám el, hogy pont ugyanarról az egyetemről legyen a vizsga, ahogy a többi tárgyból sincs elvárva. ha stimmel a témakör-követelmény, nyilván lehetne máshol is vizsgázni. miért ne.

csak akkor válaszolj, ha lehiggadtál, és nem személyeskedsz.
kösz.

efhábé 2012.03.14. 13:17:14

@Mercel: Nem akarlak kiábrándítani, de a régi rossz, gyakran félrekapcsoló rendszerek eredménye az, hogy az "udvarias" az, aki megkérdezi, hogy jó számot hívott-e, majd bemutatkozik, majd megkérdi, hogy xy van-e.
1. Nem kell megkérdezni, hogy jó számot hívtál-e, mert igen, mert már nem kapcsol félre a rendszer.
2. Senkinek semmi köze hozzá, hogy ki hívja XY-t, ha majd XY úgy gondolja, akkor megosztja veled, hogy ki hívta őt. Tehát bemutatkozni sem kell.
Mi maradt? jé, hát pont az, amit az amcsik, az állítólagos hülyék csinálnak, XY-nal szeretnék beszélni. Ennyi...

Brigi79 2012.03.14. 13:18:18

@DreamerX: Bizony, engem is angol anyanyelvi tanár készített fel még anno a Rigó középfokra és ő is közölte, hogy sok igeidőt ne is keressek/használjak ha kimegyek majd nyelvterületre. Amúgy egy másik középiskolai angol tanárom (echte brit srác) pedig brahiból elment a Rigó felsőfokra és az írásbelin megbukott. Na hát tényleg ennyit az elvárásokról, meg arról, hogyan beszélik az angolt a való életben. Azóta én angol szakot végeztem, de nem azért beszélem magas szinten, hanem mert külföldiekkel dolgozom és dolgoztam mindig is. Az az igazi "iskola".

68nyara 2012.03.14. 13:20:15

@Zabalint: A bemeneti követelmény nyelvvizsga akár lehetne is. De ott is inkább azt preferálnám, ha az érettségi lenne a szűrő. (Ahogy írtad is, ha megvan xy%-ban a nyelvi érettségi, akkor az nyelvvizsga.) No ezt lehet támogatni.

Viszont, ezzel kapcsolatban is lenne egy megjegyzésem. Az én gyerekeim közül azok, akik nyelvi előkészítő osztályba jártak (igen, tudom,van ahol ez csak alibi), és volt tisztességes nyelvi oktatás az alatt az egy év alatt, simán eljutottak egy olyan szintre az adott nyelvből, ami már jó alap volt akár a nyelvvizsgához, akár szakmához. Igaz, ők már második nyelvként tanulták az adott nyelvet. Na most, ha ennyire rossz a magyarok idegen nyelv tudása,akkor miért nem inkább a felé megyünk el,hogy legyen általános a nyelvi előkészítő, alapos nyelvi képzéssel. Heti 20-egynéhány óra, anyanyelvi tanárokkal akár? (A miből fizessük kérdésre: van iskola ami most is így működik, csak jelezném, hogy a kinti egyetemeknek, egyetemistáknak is kiváló lehetőség nyelvet oktatni egy idegen országban. Arról nem is beszélve, hogy ebbe beruházni mindenképpen jobban megérné, mint négyes metróba (vagy stadionba).)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.03.14. 13:27:46

@opati666:
"aki 15 éves koráig Wells-ben élt"...
hát ha te is 15 évig egy kútban élnél mint az ismerősöd, neked sem biztos hogy értenénk a magyarodat...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 13:28:02

@makacs szennyeződés:
"hát látod, normálisan leírtam még egyszer, és megint így reagálsz. hidd el, kontraproduktív."

Mert hogy kellett volna reagálni? Azt írtad le újra, amire már reagáltam, de olyanokat is leírtál újra, amiből látszik, hogy a válaszaimat el sem olvastad.

"igen."

Akkor légyszi olvasd már el, mit írtam erről, hogy van ilyen (szakmai nyelvvizsgánál), is mi az eredménye. Most írom le harmadszor, hogy olvasd már el!!!

"miért kell, ha benne van?"

Nem az van benne, olvasd már el azt is! A kettő egyáltalán nem zárja ki egymást.

"nem. ezek szerint nem érted? :)"

Én pontosan értettem mit írsz, de látom te a kérdőjelet meg a vagyot sem tudod értelmezni. Az enyhe iróniát meg végképp nem.

"nem. tényleg nem érted? :D"

Szóval továbbra sem ismered a kérdőjel jelentését. Ezt is el kellene magyaráznom?

"igen. ezt ugatom. :)"

Aha, de akkor meg is kellene valamivel indokolni, mert én anno választhattam volna az egyetem saját nyelvvizsgarendszere és egy másik nyelvvizsgarendszer között, de nekem már azért nem kellett, mert korábban megvolt. Mitől jobb, ha a Pannon Egyetemen végzők csak a Pannon Nyelvvizsgaközpont vizsgáját csinálhatnák meg, a BME vagy az ELTE nem jó? Mert végső soron, attól még ha a Pannont választaná az ott hallgató, attól még ugyanaz a bizottság vizsgáztatna.

"nem értem, miért jobb egy általános nyelvvizsga, mint egy szakmai, ami nyilván feltételez általános alap-nyelvtudást."

A rövid válaszom: Lexinfo.

"de végül is lehet, hogy van olyan, aki tud beszélni nyelvhelyesen a nanotechnológiáról, de nem tud venni buszjegyet. szűk réteg lehet."

De szerinted ne legyen elvárás, hogy buszjegyet tudjon kérni? Esetleg konferencián süteményt?

"de egyébként igazad van, nem várnám el, hogy pont ugyanarról az egyetemről legyen a vizsga, ahogy a többi tárgyból sincs elvárva. ha stimmel a témakör-követelmény, nyilván lehetne máshol is vizsgázni. miért ne."

Akkor viszont gyakorlatilag visszatértünk oda, hogy mégiscsak az a 20 ezer Ft a különbség, persze még egy apró különbség, hogy nem csak egyetemek kezén van nyelvvizsgaközpont.

"csak akkor válaszolj, ha lehiggadtál, és nem személyeskedsz."

Nem személyeskedek, olyannal legalábbis nem, aki normális hangnemben szól hozzám. A többi meg ne csodálkozzon.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 13:33:31

@68nyara:
"A bemeneti követelmény nyelvvizsga akár lehetne is. De ott is inkább azt preferálnám, ha az érettségi lenne a szűrő. (Ahogy írtad is, ha megvan xy%-ban a nyelvi érettségi, akkor az nyelvvizsga.) No ezt lehet támogatni. "

Ja, de akkor megint visszatérünk makacs szennyeződés belső nyelvvizsgás őrületéhez, ugyanis én azt mondtam, az emelt szintű érettségi legyen a követelmény X%-ra megírva, viszont jelenleg a középszintű nyelvi érettségi a kötelező. Igazából a hivatalos követelményrendszer alapján a középszintű sem lenne gagyi, de éppen azért gagyi, mert az belső, az iskola szervezi meg, míg az emelt szintűnél külső bizottság vizsgáztat. A középszintűn éppen ezért rugdosnak át mindenkit. Tehát az a módszer, ami középiskolában láthatóan nem működik, miért lenne jobb egyetemen? Egyetemen a záróvizsga is gagyi, a szívatás a szórótárgyaknál van, akkor miért pont a nyelvi számonkérés működne jobban, mint a külső rendszerekkel?

A nyelvi előkészítő osztályokat én is nagyon jónak tartom, anyámék iskolájában is, ami szakközépiskola, nagyon jól megtanulják abban az osztályban a nyelvet, mondjuk ők igyekeznek is úgy csoportosítani a tanárokat, hogy az előkészítő osztályt a legjobb tanárok tanítsák, tehát valójában a többiek szívják meg.

68nyara 2012.03.14. 13:35:40

@makacs szennyeződés: Nagyrészt igazad van. Azonban hiába követelmény a habilitációhoz az idegen nyelv használata, mégis elég sokan nem beszélnek olyan szinten mondjuk angolul, hogy előadhatnának. Nálunk felmerült, hogy indítsunk angol nyelvű képzést. Megbukott, mert nem volt annyi tanár aki bevállalta volna.

(Most hagyjuk, hogy az egyetemi tanárok öröklétig szóló szerződése miért éri meg Magyarországon?)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 13:35:53

@68nyara:
Amúgy én úgy látom, szóban rendesen nem is nagyon lehet bizonyos szinten túljutni idegen nyelvű tanár és/vagy idegen nyelvű környezet nélkül. Szerintem valahol odáig kellene eljutnia mindenkinek, hogy szóban is valami úgy-ahogy menjen, emellett idegen nyelvű szakirodalom olvasása és az idegen nyelvű publikálás is lehetséges legyen. Mármint ezt azokra értem, akik diplomát szereznek.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.14. 13:36:07

@élhetetlen:

Egy gond van, ennek semmi köze az alanyi és tárgyas ragozáshoz. Tudsz valamit, de nagyon nem jól...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 13:37:15

@68nyara:
Olyat is tapasztaltam, hogy meghirdettek egy választható tárgyat, többen azért vettük fel mert hogy angol nyelven lesz, ott meg első órán közölte a tanár, hogy igazából magyarul fogja tartani, mert az mindenkinek jobb lesz. Feltételezem az ő nyelvtudásával lehetett a gond...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.14. 13:39:03

@dr. birca max:
Én nem nagyon ismerem alaposan ezeket a szabályokat, de az eszek és az eszem hétköznapi nyelven alany és tárgy nélkül is használva van. Tehát megyek és eszek, megyek és eszem, mindkettő értelmes, az már elvakult nyelvtannáci, aki ezekbe beleköt.

68nyara 2012.03.14. 13:39:20

@Zabalint: Nem mondtam, hogy a jelenlegi érettségi rendszerrel egyetértek. Szerintem a helyi érettségi helyett mindenkinek központit kellene írnia. (Hoppá, csak nem így működik egy csomó országban?)

Nem csak nyelvből; hallottam olyan esetet (nálunk diáktól), hogy a kémián ő csak azért ment át, mert az anyukája abban az iskolában tanított. Be sem járt órára. (A kémia nálunk alap tárgy.)

68nyara 2012.03.14. 13:44:38

@Zabalint: Hát igen, a választható tárgy, amit angolul hirdettek meg, de rejtélyes módon magyarrá alakul az első órán. Igen, mintha én is emlékeznék ilyenre. Bár ott nem a tanár volt a ludas, csak lemondott az angolról, mert a hallgatók nem igazán értették. A vicces inkább az volt, amikor egy ilyen tárgyat felvett egy az egyetemen vendéghallgató angol kislány, és szinkron tolmácsoltunk neki magyarról angolra. Kísérgethettük órákra, hogy legalább valamit értsen szegény. Kicsit volt csak ciki.

Ginlia 2012.03.14. 13:45:08

A diplomavédés olyan nyelven történik, ahogyan a diploma íródott.

Ginlia 2012.03.14. 13:48:16

@68nyara: 'Nálunk felmerült, hogy indítsunk angol nyelvű képzést.' Mi ez a nálunk?

élhetetlen 2012.03.14. 13:50:56

@dr. birca max: Igaz, régen volt, és volt valami ikse ige is, de azért ne mondd már, hogy mindegy...

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.14. 13:53:14

@Zabalint:

Pedig belekötnek, sőt éppen a ikes igék iktelen ragozásának kritizálása a "nyelvművelők" egyik kedvenc vesszőparipája.

eszik:

- ikes ragozás: "eszem" - ez az egyetlen alak, nincs "eszek", ilyen forma nem létezik az ikes ragozásban, tehát "eszem valamit", "eszem az ételt"

- iktelen ragozás: "eszek" - alanyi, "eszem" - tárgyas, tehát "eszek valamit", "eszem az ételt", viszont egyes "nyelművelők" szerint súlyos hiba iktelenül ragozni ikes igét

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.14. 13:57:02

@élhetetlen:

Pedig mindegy.

Éppen a másik kommentelő bizonyítja ezt. Ma már a magyar anyenyelvűek óriási többsége - mint itt a kolléga - tárgyas ragozásnak gondolja az ikes ragozást.

Az ikes ragozás de facto kihalt, maradványai vannak csak, egyetlen egy formában él tovább (kij. mód, jelen idő, egyes sz., 3. személy), még 15-20 év és a nyomok is eltűnnek, csak ez az egyetlen forma marad.

Én egyes helyzetekben ikesen ragozok, s látom sokszor, hogy nálam fiatalabbak furcsának érzik.

68nyara 2012.03.14. 13:59:23

@Ginlia: Mi a kérdés? Arra gondolsz, hogy melyik egyetem, melyik szak? Ne haragudj, de ezt most nem teregetném itt ki, ha nem muszáj.

Mercel 2012.03.14. 13:59:23

@efhábé:

Értem.
Másról beszélünk.
Ez nem technikai kérdés.

Felhívsz valakit, csörög, felveszik, köszönsz, megmondod ki vagy és mit szeretnél.
Ha nem akkor egyszerűen tahó vagy.
Pont.

Egyébként nekem végtelenül egyszerű a reakcióm amikor valaki tuskó a telefonban:)
Piros gomb, majd amikor visszacsörög angyali hangon üdvözlöm és megkérdezem, hogy mit szeretne.
Ilyenkor általában kis hebegés után de köszön, és értelmesen kiköhögi, hogy ő ki és mit szeretne.
Ha nem megy ismét kinyomom.
Ha ügyfélről van szó, akkor nyilván ezt nem tehetem meg mert belőle élek akármekkora tuskó is, de volt már, hogy idővel inkább megszabadultam tőle ha annyira nem bírtam a stílusát.
Tanítványok esetében főleg.

"Frigyes"

Ginlia 2012.03.14. 14:01:17

@68nyara: Inkább a szakirány érdekel és az is csak megközelítően. Sokféle szaknyelv van és arra vagyok kíváncsi, hogy mely terület az, ahol nem jött volna össze annyi tanár amennyi szükséges lett volna a színvonalas szaknyelvi képzésben. (Az egyikben érintett vagyok, ezért vagyok kíváncsi.)

68nyara 2012.03.14. 14:07:36

@Ginlia: Válasz ment magánban.

efhábé 2012.03.14. 14:17:47

@Mercel: Tahó az, aki azt hiszi, köze van hozzá, ki akar beszélni XY-nal.
Nyilván nem mobilról beszélünk, ami egy emberhez kötődik és nyilván nem munkakapcsolatról, ahol fontos, hogy ki keresi xy-t.
Arról beszélünk, amikor felhívsz egy lakásban található vezetékes telefont, amin több embert lehet elérni. Miért gondolod, hogy neked tudnod kell, ki hívja adott embert? Miért gondolod, hogy , elengedhetetlen feltétele a beszélgetésnek, hogy a másik bemutatkozzon? Majd bemutatkozik annak, akit keres. Köszönsz, megkérded, kivel beszélsz, ha azzal, akit kerestél, megmondod, ki vagy, ha nem azzal, akkor a telefonhoz kéred és megmondod, ki vagy. Az égvilágon semmi közöd hozzá, hogy ki hívja azt, akivel egy lakásban élsz, még akkor sem, ha a párod, házastársad vagy éppen a gyereked.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.14. 14:33:33

@efhábé:

A legviccesebb, amikor cseng a telefon és amikor felveszem a "ki az?" kérdést kapom. Szokásos válaszom "én". Ha visszakérdez megint, hogy "ki az?", akkor azt válaszolom, hogy "hát én!", majd leteszem.

Dagda 2012.03.14. 14:34:51

Tisztelt posztoló!

Megértem, hogy szabályok szerint szeret eljárni, szükséges is a munkájához az iránymutatás. A lenti videóban láthatja ennek az eredményét:
www.youtube.com/watch?v=gh5xu35bAxA

Az azonban nem értem, hogy miért tekinti szentírásnak a nyilvánvalóan teljesen alkalmatlan keretrendszert.
Jómagam eddig több száz (talán ezres nagyságrend fölött) interjúztattam embereket, főleg fiatalokat, akiknek a felsőfokú nyelvvizsgáján nem száradt még meg a pecsét.
Tízből négyen nem beszélik a nyelvet, hárman eldadognak, ketten tűrhetően beszélnek és csak tízből egy az, aki ténylegesen akadálytalanul, egy külföldi számára is érthető kiejtéssel beszél folyékonyan, ahogy az egy felsőfokú nyelvvizsgáztatótól elvárható.

Bizonyára sokan elmondták (nem olvastam a kommenteket) amit én is: a nyelvvizsga mai rendszere a legkisebb mértékben sem vizsgálja a nyelvtudást. Hatékonyan vizsgálja viszont a memorizálást, a szövegtanulási készséget, tehát összesítve a seggelést. Felkészíti a jelöltet a tankönyvekben található helyzetekre és valódi értékét tekintve már majdnem felér azzal a szinttel, amit egy átlagember egy hónapos idegen környezetben való tartózkodás alatt (feltéve ha rá van utalva az adott nyelvre) elsajátít.

Egy átlag műveltségű, értelmes magyar ember az adott irányelvek alapján nem tudná letenni a magyar nyelvvizsgát, tehát ha a bürokrácián múlna, a hazájában problémái lehetnének a munkatalálással.

Ha ez Ön szerint rendben van, akkor sok sikert kívánok a KER rendelkezéseinek istenítéséhez.

Én pedig mint munkaadó, azokat alkalmazom, akik beszélik az adott nyelvet és nem érdekel, van-e róla papírjuk. Ezzel a posztban említett problémat azonnal meg is oldom: nálam semmire nem mennek vásárolt bizonyítvánnyal.

catsndogs 2012.03.14. 14:54:57

@Dagda: Egyáltalán nem istenítem a KER-t, egy szóval sem mondtam, hogy tökéletes. A lényeg az, hogy nekünk annak megfelelően KELL pontoznunk! A "seggeléssel" nem sokra megy, mert a szituációs gyakorlatokhoz, az olvasott szöveg idegen nyelven történő tömörítéséhez ez kevés! Fel kell találnia magát az adott szituban, a szöveg lényeges elemeit pedig tudnia kell közvetíteni. És bármennyire is hihetetlen, nagyon SOKAN átmennek a vizsgán a követelményeknek megfelelően! Az egy sajnálatos dolog, hogy a nyelvvizsga letétele után már többnyire nem foglalkoznak a nyelvvel, vagy mert nem érdeklődnek, vagy mert nincs motiváció, esetleg pénz, vagy lehetősége arra, hogy szóban gyakoroljon. Az biztos, hogy én olyan embernek nem adok felsőfokú bizonyítványt a kezébe, aki nem képes szinte bármilyen témában (persze, nem a szülészetre gondolok!) értelmes gondolatokat megfelelő szókinccsel, nyelvtannal előadni. Lehet, hogy én vagyok az egyetlen vizsgáztató, aki csak az átlag fölötti teljesítményt nyújtókat engedem át felsőfokon? Kétlem.

efhábé 2012.03.14. 14:55:51

@dr. birca max: ez nyilván bunkóság, kulturáltan is lehet ezt. Halló, xy-nal beszélek? Igen. Ez és ez vagyok.
Nem. Beszélhetnék xy-nal?
Csak arról beszélek, hogy a bemutatkozás nem magától értetődő, integráns része a kulturált telefonhasználatnak. Annak kell bemutatkozni, akivel beszélni akarsz. És persze, nyilván van csomó olyan szituáció, amikor mégis be kell mutatkozni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.03.14. 14:55:58

"kizárólag adózott, számlázott juttatásért"

ne keverjük a kettőt/don't mix up these two things

Peetee 2012.03.14. 14:58:33

Részlet a nyelvvizsgámról (angol):

- Miért kell útlevél, ha az ember külföldre utazik?
- (én) : Mert a határon ellenőrzik azt.
- Miért?
- Mert az országok között a történelem során ez a szokás alakult ki.
- Miért?
- Ennek több oka lehet, bizonyára a nyelvek miatt van, a személy igazolványopm például magyar nyelvű, ebből külföldön nem értenek semmit.
- Miért?
- Mert egy külföldi nem beszéli a magyar nyelvet.
- Miért?
- Mert nem ezt tanulta.
- Miért?
- (én): ....őőőő....erre most nem tudok választ adni, a kérdést értem, de magyarul sem tudnék rá válaszolni.
- Jó köszönöm, ez így nem megfelelő.

Ezek után ki a köcsög?
2009, Tata városa

Emmett Brown 2012.03.14. 15:06:47

@cats'ndogs:
azt mivel tudod magyarázni, hogy nekem egy év angliai középsuli után a sima felsőm 61%-os írásbelivel, és 89%os szóbelivel lett meg? illetve amikor megpróbáltam szakmai felsőt tenni, ott 39%-os írásbelivel vágtak ki, miközben szóbelin 85%-ot értem el?
most akkor éppenhogycsak meglett, vagy baromi ügyes vagyok? nincs itt valami elbaszarintva egy kicsit? :)

2012.03.14. 15:07:56

@efhábé: "1. Nem kell megkérdezni, hogy jó számot hívtál-e, mert igen, mert már nem kapcsol félre a rendszer.
2. Senkinek semmi köze hozzá, hogy ki hívja XY-t, ha majd XY úgy gondolja, akkor megosztja veled, hogy ki hívta őt. Tehát bemutatkozni sem kell."

Angliában a mobil (orange) félre kapcsol.
Azért illik bemutatkozni, mert a hívott fél lehet, nem akar beszélni veled. Ezt a lehetőséget meg kell neki adni.
Csak képzeld el: csörög a telefon: felveszed: válts előfizetést! Az O2 jobb!
Mi a reakciód?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.03.14. 15:16:24

"azt a 150-200 ezer forintot nem a bűnözőknek kellene adni"

- Hát ezért tart itt ez az ország! A börtöneink tele vannak megélhetési nyelvizsgabűnözőkkel!

A stRigó utccáról meg annyit, hogy én kaptam egy háromast, a rólam szórul-szóra másoló kolléga pedig elbukott a kifogásolhatatlan pontrendszerű, precíz értékelésű írásbeli angol alapfokú nyelvvizsgán. Persze tudom, hogy a szavam semmit sem ér a nagytiszteletű nyelvvizsgabiztos úr/hölgy szavával szemben, mivel engedtem, hogy másoljanak rólam, így nyelvvizsgabűnözővé váltam. De, mégis megmagyarázhatná, hogyan kerülhetett porszem a svájci óraművet is meghazuttoló pontosságú stRigó utcai gépezetbe?

2012.03.14. 15:17:17

@Zabalint:" Miért nem? Akkor mégis mivel igazolja, hogy megvan a szükséges nyelvtudása? Munkahelyen amúgy is bizonyítania kell, hogy nem csak papírja van, de a diploma kiadásánál ez még nem játszik."
Én Angliában élek.
Nyelvvizsgát nem kérnek, miért is tennék. De nem is érdekli őket. Egy dolog van csak: a jelentkezési lapon abba az öt rubrikába befér-e a végzettséged lajstromszáma, ez bevihető-e a rendszerbe.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.03.14. 15:17:49

Ezt a posztot megírni, egyébként, egy fájdalmas öntökönrúgás volt. ;) :P

2012.03.14. 15:22:02

@d.hardman: Lehet, azért neked válaszoltam, mert ki akartam egészíteni a mondandódat. Magyarul egyetértettem veled. Nem feltétlen csak azzal állok szóba, akivel vitázok.:-)

efhábé 2012.03.14. 15:27:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne menjünk bele technikai részletekbe, de digitális technikával nem lehet félrekapcsolni, csak félretárcsázni.

Az o2 üzleti hívás, leírtam, egészen más szabályok vonatkoznak rá.
Informális kapcsolatról volt szó az eredeti felvetésben.

2012.03.14. 15:28:14

@cats'ndogs: Miért van az, hogy más értékrendet, elvárást tapasztalnak a nyelvvizsgázók, ha a Rigó utcában vizsgáznak, mintha máshol?
Miért van az, hogy a Rigó utcai vizsgájával az ismerősöm nem tudott boldogulni Angliában? Egy évébe tellett.
Miért van az, hogy egy angol nyelvtanár hölgy sírva utazott haza 3 hét után, mert nem értette az angolokat?
Változik a nyelv. Idióta nyelvtannal sokkolják a tanulókat. Egyszerűbb, sokkal egyszerűbb.
Gyakran mellőzik a kérdő szórendet, nem illesztik nyelvtanilag a mellérendelt-alárendelt mondatrészeket, a You have... kezdetű mondatra képesek init? -tel visszakérdezni.
Először bizony meglepi az embert, mikor a szövegaláírásban ilyeneket olvas, hogy dunno! A TV-ben.

joskarola 2012.03.14. 15:30:28

Csak a vita "kilencévesek nyelvi szintje-e a nyelvvizsga?"-részéhez hozzászólva: Angol nyelvterületen vagyok angol anyanyelvi osztályban osztályfőn0k. (bocs, nem műkodik a rovid ő-m...) A harmadikosok év eleji szintfelmérője (phonics, vocabulary, reading comprehension)erősen hajaz egy Rigós kozépfokú nyelvtani részére (épp 19 éve, ilyentájban mentem, érettségi előtt). A szovegek nincsenek ugyan úgy osszerakva, hogy abban a Dohár-féle Kis Angol Nyelvtan minden fejezete benne legyen, de pl. az amerikai bolények kihalásáról, egyes népek hogyan ünneplik az újévet, stb. A multiple choice-os részek is simán elmennének egy Rigós nyelvtani-szovegértési teszten, de a negyedikeseké már teljesen biztosan beférne. (a gyerekeknek 60 % felett illik teljesíteni, hogy az adott évfolyam szintjén legyenek) A Rigós fordítási feladatok már mások, azokhoz tényleg kellett egy általános műveltség, azokat tutira nem tudnák a harmadikosaim (nekem anno valami újonnan feltalált telefonos dolog volt, meg teherbeeso tinedzser lányok aránya... a "sejttelefon" emlékszem, teljesen ledobbentett, azt hittem, egy orvosi műszer...:)))

Haloperidol 2012.03.14. 15:51:53

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ha nincsen alkalmad arra, hogy anyanyelvi kornyezetben gyakoroljad a nyelvet, akkor hiaba vagy nyelvtanar es hiaba tudod a nyelvtant jobban, mint az anyanyelviek, nem fogod erteni oket.

En orvos vagyok, felsofoku szakmai nyelvvizsgam van angolbol, fel eve dolgozom kint Angliaban, es most kezdek egy kicsivel magabiztosabb lenni, nem izzadok le, ha ugyintezes miatt kell telefonalnom valahova, es a betegek legtobbjet kezdem megerteni.

sajnos a legtobb magyarnak, akik az iskolaban, nyelvtanfolyamon tanulnak nyelvet, es nincsen penzuk, eselyuk diakkorukban kulfoldi osztondijjat szerezni, a magyar TV-k meg mindent szinkronizalva adnak, tehat esely nincsen ra, hogy a feliratos filmet nezve fejlodjon egyreszt az olvasasi keszseg, masreszt meg az angol nyelvtudas.

szegeny angol nyelvtanar ismerosod meg biztosan nem eleg kitarto, hogy rafekudt volna a szovegertesre anyanyelvi ornyezetben.

2012.03.14. 16:00:16

@LION_heart: Kösz, ezt akartam mondani.
Egyébként a fiam úgy tanult meg, hogy állandóan ment a háttérben a cnn, ha otthon volt. A vicces a dologban az volt, hogy év végén az angol tanárnő (németből képezte át magát) nem akarta megadni az ötöst, a középfokú nyelvvizsga után, mert a gyerek nem hozta év közben az ötös szintet nyelvtanból!!!

Egyéves Önkéntes 2012.03.14. 16:03:09

Keresztanyámnak volt egy ismerőse, orosz kosárlabdázó, aki itt játszott nálunk Mo-on! Az unokatesóim orosz háziját a felesége írta meg (szintén echte orosz) és a lányok sosem kaptak ötöst az orosztanárnőtől (magyar), mert "jó, jó, de az oroszok nem így mondják!" :D

2012.03.14. 16:04:09

@efhábé:" Ne menjünk bele technikai részletekbe, de digitális technikával nem lehet félrekapcsolni, csak félretárcsázni."
Értem. Akkor a Voip a magyarországi hívásoknál tárcsázó betanított munkásokat foglalkoztat.
Egyébként a dolog más esetben sem igaz, miért lenne a telefonnál az?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.03.14. 16:05:41

Annyira fikázod a magabiztos embereket, mint a posztodban, mint a hozzászólásaidban, hogy te egy ilyen: minden kis zörejtől beszaró, átlátszó senki lehetsz. Ilyen kis csirke. :P

Érdekes, hogy nekem a legtöbb nyelvtanár pont azt tanította, hogy a magabiztosság elengedhetetlen és tessék arra törekedni. Pl.: "magabiztos emberek nem értik, hogy miért nem jutnak tovább már az első körnél"

Csak azért mert neked nem megy, azért még fontos a magabiztosság és nem kell másokat lenézni, sőt a nyelvvizsgán diszkriminálni csupán azért mert magabiztosak.

Danke sőn! (ahogy egy művelt spanyol mondaná...)

Roltii 2012.03.14. 16:06:52

csak pár szösszenet:
- első alkalommal buktam Rigó utcában, megkérdeztek, hogy mi a véleményem a daylight saving-ről, aztán mondtam hogy jó...visszakérdeztek, akkor mondtam, hogy nem jó, de igazából tököm se tudja, magyarul sincs véleményem/gondolatom erről, van és kész. Persze kivágtak...

- második alkalom, BME, talán 2. turnus: végre egynyelvű, írásbeli relatíve könnyű, labor picit vacak az akusztika miatt, szóbelin meg kedvesen segítettek, és engedték terelni a beszélgetést, amerre csak akartam. Érezhető volt akkor a jelmondatuk ("nem arra vagyunk kiváncsiak mit nem tudsz, hanem arra hogy mit tudsz" vagy valami ilyesmi)

- asszony most szív, mert főiskolai diplomájához persze hogy nem elég az egy középfokú angol, hanem kell egy középfokú szakmai (vagy felső nem szakmai) is, persze más nyelvből. 3x volt eddig nyelvvizsgázni, és lassan ismeri a legtöbb vizsgázót, mert nem igazán megy át senki, pedig járnak előkészítőre, magántanár stb... Érthetetlen számomra, mert jó nyelvérzéke van (hehe), és mégis negatív a vége (na jó, legutóbb meglett az egyik fele). Nevetséges, hogy a menj el minél többször, és csak sikerül megoldás az üdvözítő, mert felkészülni nem kicsit problémás.

- az iskolánkba volt egy anyanyelvi német tanár, na azt is megvágták Rigó utcában német felsőn...

- egyik középsulis angol tanárnőmnek 3x kérdezett vissza egy született angol, aztán feladta... és ez próbált minket tanítani.. (előtte orosz tanár volt...)

(off: attól, hogy "le vidékre", és "fel pestre" még nem nézzük le a vidékieket, de sokszor erős ellenszenvet érzünk az ő részükről, tisztelet a kivételnek... a le meg fel pedig valszeg megszokásból alakult ki, rohadtul nem kéne ezen rugózni, csak egy szófordulat...)

Roltii 2012.03.14. 16:08:59

és még egy apróság:

- nálunk fősulin (kandó) csak egy középfokú kellett (sokaknak ez is kihívás volt, nekem már érettségi előtt megvolt...). Viszont aki már megszerezte, az nem tanulhatott fősulin nyelvet, mondták, hogy csak azok járhatnak, akiknek nincs nyelvvizsgája... Pedig annyi időm azóta sincs nyelvet tanulni, jó lett volna de nem... Persze papíron be kellett íratkozni angolra, csak kaptunk automatikusan felmentést rá:DD

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.03.14. 16:11:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ki ne találjuk már, hogy egy digitális telefonközpont félre tud kapcsolni, mert rögtön tökönszúrom magam egy lángoló fakarddal!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.03.14. 16:11:55

@cats'ndogs: "Lehet, hogy én vagyok az egyetlen vizsgáztató, aki csak az átlag fölötti teljesítményt nyújtókat engedem át felsőfokon? Kétlem."

tégy belátásod szerint.

néhanap járok Brüsszelbe egy európai szövetség ülésire, egyik nációjú kolléga borzalmasabban (néha gyengébben) beszéli az angolt, mint a másik (engem is beleértve), ennek ellenére remekül megértjük egymást, mindenki tudja, miről beszél a másik, ha nem, rákérdez, folynak az ügyek, végezzük a munkánkat, mindenki happy.

majd valamelyik esti kvaterkán viccesen elmesélem nekik, hogy sajnos le kell mondanom a további közös munkáról, mert hiába vagyok képes szinte bármilyen témában (még a szülészetről is!) értelmes gondolatokat megfelelő szókinccsel, nyelvtannal előadni, sajnos teljesen hétköznapi módon fejezem ki magam, azaz nem nyújtok átlag feletti teljesítményt.

így nő a szakadék (gap you know) a magyar fejekben szinte bármivel kapcsolatban, a valóság és annak égi mása között...

karnagyúr 2012.03.14. 16:24:12

Szórakoztató, hogy a posztban számos központozási hiba van, és néhány súlyos helyesírási is akad... Mi történne egy magyar nyelvvizsgán a kedves bloggerral?

Mielőtt bárki rosszindulattal vádolna, 3 db államilag elismert nyelvvizsgával rendelkezem.

ballus 2012.03.14. 16:33:44

@HTTT: Az angol tanári diplomával nem mennék el nyelvvizsgázni, hanem bemutatnám az oklevelet, majd megkérdezném, hogy tud-e olyan felsőfokú nyelvvizsgát, ami ettől többet ér.

2012.03.14. 16:46:06

@Skulo: Kezd el! Malfunction. Valami "zavar az erőben".

catsndogs 2012.03.14. 16:54:30

@Emmett Brown: Gyakran előfordul, hogy valaki sokkal jobban teljesít szóban, mint írásban. Ez készség kérdése. A szóbeli vizsgán sokszor elnézünk apróbb hibákat ha egyébként jó a szókincs, és kommunikatív az illető. 1-5ig pontozzuk a kommunikációs készséget, a szókincset, a nyelvhelyességet,a koherenciát és a beszédértést. Lehet, hogy a nyelvtanod, vagy a szókincsed a szóbelin mondjuk csak 2 pontot ért, de a kiejtésed, a kommunikációs értéked, stb. esetleg 4-et vagy 5-öt. De a lényeg, hogy az összteljesítmény a szóbelin meggyőző volt. Nos, az írásbelin már nem siklanak el a hibák felett, legyen az helyesírási, nyelvtani, értelemzavaró...Azaz, ott sokkal inkább feltűnnek a hiányosságok. Ez vice-versa is működhet. Az írásbelin nyugodtabb vagy, jobban ki tudod fejezni magad, van mód arra, hogy javítsd a hibáidat,stb. A szóbelin a légkör is más, két vizsgáztató figyel árgus szemekkel, tágra nyitott fülekkel.:) Sokan frusztráltak, mert még az anyanyelvükön sem szívesen kommunikálnak idegenekkel. Hiába vagy szóban jó, lehet, hogy írásban nem vagy pontos. Ezt én így látatlanban nem tudom megmondani, de valami ilyesmi lehet a háttérben.

catsndogs 2012.03.14. 16:58:59

@Skulo: Megmondanám, de nem tudom. :)Írásbeliket nem javítok, azt csak a vizsgaközpontokban történik. De kritériumokkal természetesen tisztában vagyok. Mellesleg nem vagyok "Rigós" vizsgáztató sem...;)

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2012.03.14. 16:59:08

Nyelvvizsgán sokan azt hiszik, hogy beszélgetni kell a vizsgáztatóval, és magadat adni, valamint az igazságot mondani.
Én sosem a valós tényekről beszélek (hogy vagyok, honnan jöttem), hanem megvan a sablon. Neked kell irányítani a beszélgetést, és arról beszélni amiről tudsz - és arról nagyon folyékonyan, nagyon sokat, brutál szókinccsel.
Tehát: ha én az egészségről vagy az egészégügy helyzetéről akarok beszélni, akkor arról fogok és kész. Már az ártatlan kérdéseknél arra terelem a szót. Tehát ha megkrédezik hogy vagyok, akkor köszönöm, most már sokkal jobban. A múlt héten jöttem ki a kórházból egy nagyon súlyos epeműtétem volt de mostmár jobban vagyok, csak a diétát utálom. Dehát meg kellett csinálni, mert ez nem játék. Persze elsőre refluxot diagnosztizáltak, de szerencsére egy másik orvos is megvizsgált stb...
Kép: 2-ből kiválasztani: amin van személy, autó veszélyes dolog. Merhátugye mintha az a gyerek a képen sápadt lenne. Remélem nem vérszegény, hanem csak fehér bőrű. Talán...
Azt meg leszarom hogy kék nadrágban van vagy sárgában...

Meg simán lehet ám csapdát is állítani a vizsgáztatónak. Ha kertészkedésről akarsz beszélni elég úgy kezdened a hol laksz kérdést: hogy vidéken egy kis házban, aminek óriási nagy kertje van.

Erre hidd el, hogy csak egy kérdés jöhet: És mi van abban a kertben?

Innentől megint nyertél: kurvaélet hogy naspolya meg húsos som, meg cukkíni, nem pedig káposzta :) A 25 perces megszakíthatatlan monológ után pedig jöhet a többi - persze rövidítve, mert a vizsgáztató sem akar este 8-ig ott lenni.

catsndogs 2012.03.14. 17:12:55

@Skulo: Ez nagyon mellétalált!(mellesleg köszi az intelligens hozzászólást:) Kár, hogy nem ismersz...:) Szerencsére nem szenvedek önbizalomhiányban,talán pontosan ez az amiért minden vizsgázóval szemben tudok empatikus és nyitott lenni.Akiről beszéltem az egy speciálisan ilyen embertípus (nem hiszem, hogy ne találkoztál volna már hasonlóakkal!). NEM a magabiztossággal van a baj, ha ez jött le sajnálom. Azzal van a baj, amikor valaki hatalmas arccal jön, nyilvánvalóan öntelt (nem magabiztos!!!), de amit csinál egyenlő a nagy semmivel.Utána meg ránk csapja az ajtót, és elmondja mindenkinek, hogy ő ilyen, meg olyan jó volt, mi vagyunk a hülyék.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.03.14. 17:19:16

@cats'ndogs: Csak azért írtam, mert a posztodban is és a hsz-eidben is külön kiemeled a "nagy önbizalmú" embereket. Gondoltam, hogy nem kimondottan az önbizalomra értetted, inkább csak provokáltalak, hogy vedd észre amit írtál. Nem gondoltam komolyan, hogy te önbizalomhiányos ember vagy, nem hiszem, hogy egy ilyen típus blogot írna, ez inkább az extrovertáltakra jellemző. ;) :P

no offense, btw ;)

catsndogs 2012.03.14. 17:20:30

@forintosProjekt -: Na látod, valahogy így kell ezt csinálni! :) De ne gondold, hogy a vizsgáztató nem lát át a szitán! De mivel beszélsz, feltalálod magad, kifejezed a gondolataidat megfelelhetsz. Mondjuk én nem hiszem, hogy középfokon megkérdezném, hogy mi van a kertedben, inkább azt, hogy "Have you got green fingers?"...:)

catsndogs 2012.03.14. 17:25:26

@karnagyúr: Ezért nem lettem magyar szakos tanár...:) Fordításokat is elsősorban magyarról angolra vállalok. Újságíró sem vagyok. Ettől függetlenül elszégyelltem magam.:) De itt most az ANGOL nyelvvizsgáról van szó. Igyekszem javítani a hibáimat! :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.03.14. 17:36:41

@Könnyen elkaptuk, uram!: Gondolom onnan tudod, hogy a digitális központok "félrekapcsolnak", mert te is ilyeneket üzemeltetsz mint én és nálatok rendszeresen megzavarodik az erő és nullák helyett egyek folynak be az adathalmazokba és félre megy a hívás?!

Bolondgombás pizza volt az ebéd?

Ginlia 2012.03.14. 19:39:10

@Skulo: Úgy érted 'No offence'? :)

Dagda 2012.03.14. 20:06:22

@cats'ndogs: Azokat kell átengedni (és a követelményrendszert ennek alapján felállítani), akik képesek szóban és írásban kommunikálni az adott nyelven.

Tehát: beszélgetni hétköznapi témákról, esetleg az illető saját szakmájáról/tanulmányairól, vagy családi, társadalmi kapcsolatairól. Levelezni, chatelni. Egy-két perces filmjelenetet értelmezni és elmesélni, illetve ugyanezt újságcikkel (akár hírportálról) megtenni.
Ehhez jöhet a szakmai specifikáció, amely azonban már tudományos témakör.

Milyen más területe létezik még a nyelvtudásnak, amely egy hétköznapi embert érinthet? Hogy nyelvtani szerkezetek ismeretére semmi szükség, az tény. Hogy archaikus irodalmi nyelvezetet (a száz éves már annak számít), a valóságban sohasem használt kifejezéseket kérjünk számon, az már ostoba, elvakult sznobság. A nyelvvizsgázó nem nyelvtudós, hanem egy ember, aki számot kell tudjon adni arról, hogy az adott nyelvet különböző szinteken képes megérteni, feldolgozni és kétirányú kommunikáció céljára használni.

Egy nyelvészprofesszor életművét feldolgozó irodalmi társaság tagjaként gondolom ezt. A nyelvtudásnak semmi köze ahhoz, hogy valaki tisztában van-e az imperativus szó fogalmával és a ritkán használatos kivételekkel. ugyanakkor számos alkalommal olyan anglicizmussal találkoztam magam is a hétköznapi életben, amelyekről korábban még nem is hallottam, holott közismertek Angliában vagy Amerikában. Műfordítók is gyakran mellényúlnak ezekkel.

Kifejezésekre van tehát szükség, nem elméletekre a szavakról és szerkezetekről és főleg nem ezek tesztelésére.

Dagda 2012.03.14. 20:18:56

@cats'ndogs: Pedig ez annyira egyszerű. Én is ezt csinálom. Beszélgetek az emberrel, és a témától függően veszem bonyolultra a kérdéskört és a szókincset. Ha az adott szinten akadálytalanul válaszol és értelmezni tudja az ő kérdéseire adott választ, akkor tudja a nyelvet.
Ez objektív, és egyetlen "nagyarcú" sem tud azon hőzöngeni, ha valamit ő nem ért. Nálam még senki nem sértődött meg azért, ha elutasítottam a nyelvtudás elégtelensége miatt (persze sok más dolgon igen, amikor rámutattam az elképzeléseik és a realitás között tátongó szakadékra, mint pl. a 220ezres nettó fizetés pályakezdő kommunikáció szakon végzett diplomásnak, én meg elmondtam hogy az ő képességeinek, tudásának és tapasztalatának megfelelő emberek a munkaerőpiacon többnyire 100-120e körül keresnek).

Tehát megértem a felkészületlen, önmagáról sokat képzelő vizsgázókkal szembeni fenntartásait, de a valóság az, hogy a követelményrendszer többnyire értelmetlen és alkalmatlan a valós tudás vizsgálatára. Valószínűleg Ön alkalmas rá, de gondolom egyetért azzal, hogy radikális változtatást igényel mind az oktatás, mind a számonkérés, az alapoktól kezdve.

catsndogs 2012.03.14. 20:30:25

@Dagda: Éppen azt próbáltam elmagyarázni, hogy egy vizsgán (most az általánosról beszélek) az a lényeg, hogy a vizsgázó képes legyen hétköznapi témákban értelmesen megnyilvánulni.Elméletet senkitől nem kérünk számon (milyen unalmas is lenne!), abból a bölcsészkaron anglisztika szakon kell vizsgázni. Ami még a nyelvtant illeti, a leggyakoribb igeidőket kell használni (egyszerű, folyamatos, jelen, múlt, jövő, befejezett jelen), segédigéket legalább a jelenben (can,should,would,must,have to,stb.), gerund-os, infinitive-es szerkezeteket, feltételes módot... De csak HASZNÁLNI!Most hirtelen ennyi jutott az eszembe. Hogyan lehet ezek nélkül a múltbeli élményeinket, jelen tevékenységeinket, jövőbeli szándékainkat kifejezni? Nem irodalmi, hanem hétköznapi nyelvezetet várunk el! Az klassz, ha valaki még a szlenget is tudja használni, de nem elég. Ez egy vizsga, ahol számot kell adni a tudásról. Semmi extra nem kell hozzá! Modern nyelvkönyv, jó tanár, idegennyelvű cikkek, szövegek olvasása, ha van rá mód külföldi tv csatornák műsorai, kitartás és szorgalom. Természetesen én sem tudok rendszeresen "kiugrani" Angliába, hogy társaloghassak "native speakerek"-kel, de rendszeresen olvasok, filmeket nézek, hogy trenírozzam magam. Kvázi irodalmi nyelvet én is max csak tolmácsolások alkalmával használok.

catsndogs 2012.03.14. 20:37:05

@Dagda: Ez abszolút így van. Ennek egyik legfontosabb eleme lenne az, hogy ne kerülhessenek ki kontár tanárok a főiskolákról, egyetemekről. Felháborít az, hogy egy középiskolás diáknak a heti 4-5 kötelező óraszám mellett még magántanárhoz is kell járnia, hogy sikereket érhessen el a nyelvtanulásban (most magam ellen is beszélek:). Saját magántanítványaim mesélik, hogy mit(nem) csinálnak órán. Pl. kapnak egy szöveget, 45 percig fordítják, kicsengetnek és ennyi. Páros lábbal rúgnám ki az ilyen "pedagógusokat". Azonban tudjuk, hogy ez is megér egy misét...

2012.03.14. 21:47:16

@Skulo: Tudod, mivel az I2C tranzisztorokat alkalmaz,mivel a CBX2 számítógép (általános célú) vezérelt, és félvezető kapcsolókkal köti össze a kimenő illetve a bemenő oldalon a vonalakat, van lehetőség a meghibásodásra.
Igen, egy romló hatásfokú tranzisztor képes a 0 jelből 1-est csinálni.

2012.03.14. 22:14:29

@Skulo:Látod, arra nem is gondoltam, hogy a számváltás is okozhatilyen problémát:
" A misdialed call or wrong number is a telephone call to an incorrect telephone number. This may occur because the number has been physically misdialed, the number is simply incorrect, or because the area code or ownership of the number has changed. In North America, toll-free numbers are a frequent source of wrong numbers because they often have a history of prior ownership.[1] In the United Kingdom, many misdialed calls have been due to public confusion over the dialing codes for some areas."

2012.03.14. 22:24:50

@Skulo: Tehát az USA.ban dokumentált , hogy voltak félrekapcsolások, nem a tárcsázó/hívó hibájából.
Kisebb már az arc? Megvan a fakard? Kérsz tüzet?

2012.03.14. 22:43:23

@cats'ndogs: ezt az általános műveltséget én írtam. Nem hiszem, hogy a bikicsunáj-hoz kellene hasonlítani azt a mérnököt, akit alig-alig érdekelnek pl. orvosi, irodalmi, művészeti témák., és a Rigó vizsgák tele vannak ilyen témákkal.
nekem pl. az egyik magnó hallgatás alkalmával gőzöm sem volt, hogy egy pszichoterepauta mi a szöszt csinálhat egy a szívproblémákkal küzdő pácienssel, őszintén szólva még a magyar nyelven papírra vetett kérdéseken is alig értettem, az írásbelin az embernek a fogalmazásába kötöttek bele, hogy nem "realizálódik", hanem "megvalósul" stb. , tudni kell, hogy Floridsdorf az Bécs egyik kerülete stb. sorolhatnám.
Nyelvizsgára készülvén is tömérdek hasztalan témát kell végignyálazni, aztán amikor az ember kikerül nyelvterületre pl. munkahely, akkor az első pár hónapban csak pislog, hogy alapvető szavakat ott hall kinn először.
A Rigó utcai dialektet ne is említsük: szinte könyörögnek odakinn az emberek, hogy ne úgy beszéljünk ahogy itt M.o.-on azt belénk verték, mert azt ők nem értik. És itt nem csak a kusza nyelvtani görcsölésekre gondolok, hanem úgy ánblokk az egészre.

2012.03.14. 22:51:19

Akit egyébként többedjére bukik a rigóban, annak én azt javaslom, hogy a szóbelire készüljön fel úgy, hogy minden témakörben 20-20 mondatot leír idegen nyelven, azt tanárral kijavíttatja, bemagolja, és azt mondja el a nyelvvizsgán, és ne ott próbáljon improvizálni.
A másik, hogy rendes idegen nyelvű szöveget kell olvasni illetve hallgatni (internet + tv), nem pedig nyelvkönyvekben lévő műszövegek beleértve azokhoz kapcsolódó hanganyagokat.

catsndogs 2012.03.15. 01:32:04

@Merész kőszáli kecske: Szerencsére angol nyelvterületen mindenhol megértem, hogy mit mondanak, hovatovább engem is megértenek! Pedig azt a "vacak" angolt beszélem,amit kis hazánkban tanultam. Mellesleg nem abban az értelemben hasonlítok senkit bikicsunájhoz, ahogy azt Te gondolod. Konkrétan azokra értem, akik azt gondolják magukról, hogy jók, holott két kerek egész mondatot sem tudnak összehozni. Egyébként vannak próbavizsgák, ahol minden tét nélkül kipróbálhatod magad, sőt a tanár még tanácsot is ad. Nem győzöm már hangsúlyozni, hogy sok más vizsga is van az Origón kívül!!! Tessék informálódni! Egy korábbi kommentemben azt is leírtam, hogy a magolással miért nem lehet semmire menni. Abban a három vizsgarendszerben amiben én is vizsgáztatok ez 100%, hogy így van!

catsndogs 2012.03.15. 01:49:35

@Merész kőszáli kecske: Az egészség-betegség témakörben nem orvosi dolgokról kell beszélni (ha már ezt hoztad fel példaként)! Teljesen életszerű szituációs feladat az, hogy külföldön dokinál vagy, fáj a torkod, lázad van, hánysz, stb.,stb. Elmondod a tüneteidet, tanácsot kérsz, közlöd, hogy allergiás vagy az antibiotikumokra. Mindig kétkedéssel fogadom, ha valaki egy sikertelen vizsga után azzal takarózik, hogy vele hogy kicsesztek, mert a nádirigók fészkelési szokásait kellett elővezetnie. Ezt egyszerűen nem tudom elhinni. Anno (kb.22-23 évvel ezelőtt a Rigó utcán tettem le mind a közép-, mind a felsőfokú vizsgámat. Mindkettő elsőre sikerült, pedig hidd el, nem magoltam, és volt annyi általános műveltségem, hogy tudtam beszélni mindenről ami ott felmerült. Nem emlékszem,hogy bármi extra lett volna! És egy orvosnak,mérnöknek, de bármilyen diplomás embernek KELL,hogy legyenek gondolatai a színházról, moziról, kedvenc könyveiről, stb. Érettségizett emberekről beszélünk és (elvileg) szinte mindenből maximálisan kellett teljesíteniük ahhoz, hogy felvegyék őket a felsőoktatásba.Nehogy már ne legyen ötletük azzal kapcsolatban, hogy melyek az internet előnyei, hátrányai, miért szeretik, vagy nem a szupermarketeket, mit gondolnak a reklámokról, hogyan lehet Magyarországon lakáshoz jutni,blablabla. Akinek ez lehetetlennek tűnő feladat, az inkább ne is tanuljon tovább, mert ÉRTELMISÉGInek aligha nevezhető!

lüke 2012.03.15. 09:50:30

a nyelvtudás nem = nyelvizsga
s hány angolszász tud más nyelven?
de, ha az ember a magyar ,akkor rohanjon papírtszerezni:)!
lüke a polyglott

2012.03.15. 12:25:06

@cats'ndogs: pont azokat a gondolatokat írod itt le, amelyek miatt egy jópár ember egyenesen a falnak rohan a Rigó utca hallatán. Mintha életetekben nem jártatok volna külföldön. :-) Finoman is szólva fényévekben mérhető az a távolság, ami a vizsgázó és a vizsgáztató gondolatvilága közötti különbséget jellemzi. Nem sértésnek írom, ezeket, pusztán azért írom, mert a blog címe is iaskyou...

- orvosi témakör: ha külföldön bármi bajod van, akkor a dokik eleve csak írásban(!) hajlandóak veled kommunikálni, mégpedig azért, mert az az ő felelősségük, ha téged a gyenge nyelvtudásod miatt diagnosztizálnak félre. És erre megvan a gyakorlatuk, hiszen tőlünk nyugatabbra lévő országokban, az emberek jelentős százaléka még annyira sem tudja a nyelvet, mint azok a vizsgázóitok, akiket lebikicsunájoztok.
- azt is írod, hogy egy érettségizettnek MINDENBEN maximálisan kellett teljesítenie, hogy felvegyék a felsőoktatásba. Szerintem ezt te is tudod, hogy ez mennyire nem igaz, egyébként egyrészről itt lehet valahol a kutya elásva a Rigóban: a vizsgázónak mindent kell tudnia, annak ellenére, hogy évtizedek óta kapjátok a visszajelzéseket a versenyszférától, hogy egy-egy Rigóban levizsgázott ember nyelvtudásával milyen szinten nem lehet mit kezdeni.
- felsoroltál 4 témát is, mindegyikről elmondható az, hogy ha az embernek épp nincsenek a fejében ezen témákkal kapcsolatos gondolatok, akkor legfeljebb 2-3 szavas gondolatok jutnak az eszébe, amelyeket gyakran nem lehet az ott rendelkezésre álló idő alatt rendesen felépített véleménnyé fogalmazni, legfeljebb így: őőő...facebook...őőő...i like it...őőőő...yesterday i buy a ...őőőőő....ipad on the amazon webpage...őőőő...I have a girfriend...ő...I know she from the internet....őőő , vagy úgy hogy...az internet jó, mert tudok bloggolni az aranyhörcsögömről, szeretem a szupermarketet, mert mindent megkapok az aranyhörcsögömnek, reklámokat nem szeretem, mert nincsenek aranyhörcsög reklámok, nem tudom hogy lehet magyarországon lakáshoz jutni, én most az aranyhörcsögömnek keresek házikót....aki így válaszol, az pedig bukik, pedig csak normális témákat kellene előrángatni, amit használ is.

2012.03.15. 12:43:51

@cats'ndogs: magolás alatt azt értem, hogy pl. az internet témából érdemes lehet előre felkészülni pl.
az internet manapság virágkorát éri, ahol rengeteg szolgáltatást lehet igénybe venni, pl. gondolatokat nyilvános blog oldalakon közzé tudom tenni, számos cég termékeit a számítógép előtt ülve meg tudom vásárolni, meg tudom nézni a közlekedési eszközök menetrendjeit, akár a mobiltelefonomon keresztül, a lehetőségek gyakorlatilag határtalanok. bla..bla...bla...aztán ha az embernek szerencséje van, akkor nagy valószínűséggel meg is van a szóbeli....ennnyi

monerd2 2012.03.15. 15:52:33

@Merész kőszáli kecske: én usa-ban nem írásban kommunikáltam a dokival :) melyik országban van ez h csak írásban lehet/szabad? :O

catsndogs 2012.03.15. 16:19:12

@Merész kőszáli kecske: NEM VIZSGÁZTATOK A RIGÓ UTCÁBAN!!!NEM IS TARTOM A LEGJOBBNAK!!!Azonban, ha semmit nem lehet kérdezni a fent említett témákban, akkor egyáltalán szabadna bármit is kérdezni? Nem tudom hányszor voltam gyerekekkel kirándulni, családommal angol barátainknál, ösztöndíjasként a birmingham-i egyetemen. És ha hiszed, ha nem, sajnos volt szükség orvosra is, mert több gyerek is beteg lett egy alkalommal. Az orvos nem is fogadott, telefonon az asszisztensével tudtunk csak beszélni, és igen részletesen el kellett mondanom, hogy mi a baj! Nehogy már az internetről, az informatikáról ne tudj mit mondani!!! Akkor hogy lehet az, hogy a vizsgázók a mi vizsgarendszereinkben (NEM A RIGÓN!!!) tudnak ezekre felelni, sőt, igen okos dolgokat el tudnak mondani!!!Ha a FB-ról, arról. Akkor arról kérdezem, mert az érdekli, tud mit mondani róla! De szerencsére a többség nem olyan hülyeségeket mint amiket te említettél!!! Sajnálom, ha te erre képtelen vagy. Bocs, de ezt kell mondanom! 14-15 éves gyerektől hallottam, hogy utálják az XY szupermarketet, mert rossz minőségűek a cuccok. Még példát is mondott arra, hogy egyszer vettek x dolgot ami hibás volt, de nem akarták az üzletben kicserélni... Igenis saját gondolatokat tudnak közvetíteni. Pont az a lényeg, hogy aki erre képtelen, az megbukik. Te vizsgáztattál már? Te hogy csinálnád? Szívesen beíratkozom hozzád egy továbbképzésre! Nézd meg a Cambridge nyelvvizsgák feladatait, követelményeit! Ezek a legelismertebb vizsgák szerte a világon! Hogy lehet, hogy ott is ugyanazok a témák merülnek fel? Az írásbeli tömény nyelvtan!!! És csodák csodája, ott is sokan átmennek minden gond nélkül!És sokan megbuknak! Kb. ugyanolyan arányban, mint bárhol máshol!Ott is hülyék a vizsga összeállítói, a vizsgabiztosok? Ami a mérnököt, vagy az orvost illeti, az meg igen szomorú, ha nem maximális teljesítménnyel jutott be az egyetemre! Ha azt is csak kifizette, akkor semmi keresnivalója a szakmájában, se a nyelvvizsgán! Hála Istennek, képzeld, azért az orvosok, mérnökök többségében bőven megfelelnek akár felsőfokon is! Aki tanul, készül, mindent megtesz a sikerért, annak sikerül is. Aki nem hiszi, járjon utána...

lüke 2012.03.16. 21:47:54

@cats'ndogs:
kisebb lajbival please
pl . ld.
ECFMG
www.ecfmg.org/certification/index.html
egyik része az angol nyelv,pár magyar már letette

@Merész kőszáli kecske:
az ürlap a standartizált medicina

(mint a peches APEH-s, aki bement egy rendelöbe,álbetegként, kontrollálni kapott egy injectiót-kikérdezés nélkül- s allergiás volt)

Reenzy 2012.03.23. 18:28:35

Tisztelt vizsgabiztos!
Sok honlapon kerestem már választ a többek által feltett kérdésre: az emelt szintű angol érettségi még felmutatható középfokú nyelvvizsgaként? Az angoltanárom szerint már nem, viszont az iskola adminisztrációján azt mondták, hogy igen. Megjegyzem, a tanárom nem sok diákot vitt emelt érettségire az utóbbi években, idén is én leszek az egyetlen az iskolából. Lenne még egy másik kérdésem. Idén májusban hol lesz az emelt érettségi Bács-Kiskun megyében? Úgy tudom, Baján, de Baján hol? Régóta keresek már kiírást, még az Oktatási Hivatal honlapján is jártam, de nem találtam meg. Ha lenne szíves válaszolni, azt megköszönném! :)

catsndogs 2012.03.23. 21:36:13

Kedves Reenzy!
Sajnos Baján nem vagyok ismerős, így erre a kérdésre nem tudok válaszolni. :( De a középiskolában, ahova jársz, mindenképp tudniuk kellene!!!Sajnos, az érettségi nem váltja ki a nyelvvizsgát, és a nyelvvizsga sem az érettségit!

Reenzy 2012.03.24. 17:49:17

@cats'ndogs: Az nagy baj.. :| Azért köszönöm szépen! :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.04.13. 15:37:02

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Más nyelvvizsgával sem fog boldogulni senki se külföldön. A nyelvvizsga legfeljebb egy nagyon alap, de még nem használható tudást jelenthet, akkor is, ha az felsőfokú. Rengeteg ismerősöm van, akik ilyen-olyan kamu egynyelvű nyelvvizsgát tettek, ők még annyit sem tudnak, mint akik a rigót.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.04.13. 15:40:02

@Skulo:
Az a baj a magabiztossággal, hogy a rossz vizsgáztatót megtévesztheti. Úgy értem, a kommunikációs készség nem azonos a nyelvtudással, nincs is köze hozzá, még szóbeli vizsgán sem. Ehhez képest rossz vizsgáztatónál, aki nem veszi észre, hogy a vizsgázó hibásan beszél, olyanok is átmennek, akiknek nincs fogalmuk adott idegen nyelvről.

Brain Storming 2012.05.23. 12:01:23

Külföldön van hasonló rendszer - úgy értem a felsőfokú végzettség nyelvtudáshoz kötése?

Isti91 2016.04.03. 01:06:02

Sziasztok!

Egy kisit szeretnék kötözködni, ha nem gond! Nagyon sok mindennel egyetértek, amit a fent említett vizsgáztató írt!!! Én már évek óta készülök a nyelvvizsgára, a diplomámhoz kell, eközben, mint programozó dolgozok, és mint köztudott, mi informatikus nap mint nap használjuk az angolt, hiszen másképp nem is tudnék dolgozni, de nyelvvizsgám még most sincs :'( Ugyanis a valóság, és a nyelvvizsga köszönő viszonyban sincs egymással, ez az igazság! - ez olyan mint a diploma: lesz egy értékes söralátétem, egy szükséges rossz, egy papír, ami kell....

Másik fontos dolog: Igen, a rigói utcai nyelvvizsga anno állami monopólium volt, ahol a profit senkit sem érdekelt...
A mai nyelvvizsga központok PROFIT ORIENTÁLTAK!!! - és igen, ezt a nagy hasznot nem a vizsgáztatónak adják, ez is egyértelmű...Akkor égett le a pofámról a bőr, amikor már csak azért pénzt kérnek, hogy megnézhessem a vizsgámat (és lefényképezni sem szabad, itt valami nagyon gyanús), tehát nekik az a céljuk, hogy minél többször menjek vizsgázni, ezért biztos olyan írásbelit állítanak össze, amivel csak szívni lehet, és a javításnál is többféleképpen lehet értelmezni, főképp a levélírás, vagy fogalmazás terén lehet...

Tehát ez az egész a pénzről szól, nem a tudásról... ez elszomorít... :'(
süti beállítások módosítása